vrijdag 22 oktober 2021

Wat Fijn: Sinterklaas Komt Binnenkort Weer in het Land

 



 Facebook 

weet de pret weer te verzieken

 door censuur......


door Mathilde van Vliet


Echter, U kunt wel een procedure starten bij een “onafhankelijk comité dat dit bezwaar gaat beoordelen.” 
Misschien dat Piet nog een plaatsje over heeft in de zak na 5 december?

 


 

Waarom toch die censuur? Op Facebook mogen de meest weerzinwekkende onthoofdingsfilmpjes van IS blijven bestaan, net als dat Facebook de mogelijkheid heeft gecreëerd om live getuige te zijn van moordpartijen in Amerika of elders in de wereld. Een suïcide elders in de wereld. Want ‘live’, dus leuk.

Maar een blote borst op 's werelds grootste social medium? Verboten! 
Zelfs een corpulente mevrouw die naakt poseerde voor een artikel van Rijnmondnieuws werd geweerd. 
Verboten in Gezichtjesland!
Een moeder die haar baby voedt en de foto's vervolgens deelt op Facebook: "de duivel zal op u neerdalen" volgens de Facebook community. De foto's werden onmiddellijk offline gehaald. Wie niet horen wil zal moeten voelen, zal Mark Zuckerberg hebben gedacht. "Aan mijn tiet geen polonaise".


Sinterklaas en Zwarte Piet en plaatjes, foto’s en/ of cartoons daarvan liggen ook erg gevoelig bij het tere zieltje van Mark; deze worden stelselmatig geweerd en weggehaald door het logaritme van Facebook. 
Ook al komt de Goedheiligman weer naar Nederland? En het hele land weer Sinterklaas wil vieren? Behalve dat handjevol verongelijkte licht/ donkergetinte antivistische medelanders die altijd al lopen te zeuren en te janken bij alles dat niet blank is. Over racisme gesproken. Nee, dat mach nicht. Verboten!


Dus plaatjes, cartoons van Zwarte Piet en Sinterklaas worden zonder meer gedeletet, er wordt weer geblokkeerd voor drie dagen en bij herhaling wordt het uiteraard weer dertig dagen Of definitief. Hallelujah! 
Ik heb er wel altijd lol in, want vele profielen verder weet ik altijd weer aan mijn informatie te komen en de belachelijke regels te omzeilen.

Het is een principe kwestie.
Ik laat mij niet afschepen of verpletteren door een noodlijdend bedrijf dat Facebook heet. Want reken maar dat de zaken slecht gaan financieel. 
Een andere naam verzinnen voor Facebook heeft geen enkele zin, want men is de de betuttelende censuur wel een beetje beu aan het worden.
Ik draag er graag een steentje aan bij om Facebook straks helemaal te laten verdwijnen, want er zijn betere platforms zonder kinderachtige ingrijpen door antivisten, transtroela’s, linkse troubadours en zwarte hysterische schreeuwlelijkerds.


Toen ik vandaag dus voor de zoveelste keer weer werd geblokkeerd voor drie dagen welliefst, bedacht ik me om eens een “onafhankelijke beoordeling van dit besluit aanvragen als je bezwaar aantekent bij het Comité van toezicht.” 
Ha! Dat zal me een feestje worden!

Binnen de kaders waarin men de bezwaren kan uiten, ging ik uitleggen dat ik het niet eens was met het besluit van blokkade en liet vervolgens deze blog op Mathilde plaatsen door anderen zodat iedereen weer op de hoogte is van de zoveelste blunder van Facebook en iedereen weer wordt aangespoord vooral plaatjes, cartoons en foto’s te plaatsen van Sinterklaas in het bijzijn van Zwarte Piet. 
Zo gezegd, zo gedaan. 


Eerst kon ik aanvinken wat mijn keuze was:

I disagree with Facebook’s decision

I think Facebook’s polices are unfair

I think Facebook’s decision is damaging to a group or community

I think Facebook’s decision relates to an important issue or event

Iets anders

Volgens mij is de keuze “iets anders” in het Engels “other reason”, maar oké, ik deed alsof ik het niet zag en vinkte aan "I disagree with Facebook’s decision", want ik disagreede de beslissing van Gezichtjesboek, really, ik deed het!
Ik schreef op het zeer indrukwekkende uiterlijk van het Comité van toezicht het volgende:

De desbetreffende cartoon
  
  "De foto/cartoon betreft een Zwarte Piet, die deel
   uit maakt van het Nederlandse Sinterklaasfeest.
   We hebben in dit land nog altijd vrijheid van
   spreken en meningsuiting en daar maak ik
   dankbaar gebruik van. Zeker bij zo’n belangrijk
   cultureel feest als Sinterklaas. Ik ben het dus
   oneens met het besluit van Facebook. Het
   Sinterklaasfeest wordt aan alle kanten
   gedwarsboomd door een handvol activisten die
   menen dat er sprake is van discriminatie. En dat
   terwijl er in Suriname en de Nederlandse Antillen
   gewoon jaarlijks nog Zwarte Pieten rondlopen met
   het Sinterklaasfeest. Facebook beschuldigt mij
   dus van onterecht racisme. 
   Vrijheid van meningsuiting is een belangrijk goed."

 



Kijk, zo vieren Antillianen Sinterklaas met Zwarte Piet. Leuk toch? Zou Sylvana Simons wat van kunnen leren!







Vroeger op school leerde ik de Engelse taal en wat me het meeste is bijgebleven is dat een Engels zin van begin tot eind gevuld was met Engelse woorden. Dat is heel gek, maar het is zo. Het antwoord was natuurlijk dat je anders nooit een vreemde taal zou kunnen leren als het zou krioelen van de Nederlandse woorden. 
Maar zie daar, wat the fluit is happening op de bezwarensite van Facebook? Op het gewichtig klinkende “Overside Board” kun je de ingediende bezwaren terugkijken. En dan valt mij iets op, eigenlijk datgene wat ik hierboven al schreef. Engels met Nederlandse woorden, heel vreemd. Er klopt iets niet, something is een littlebit raar.


"Hoe we je gegevens gebruiken. How your case is progressing 
We hebben je bezwaar ontvangen
The information you submit on this website: will be used to consider your appeal may be referenced in the board’s written explanation of its final decision.
will not be used by facebook to take action on your content or account, unless the board selects your case for review Learn more about how we collect, use and share your data in our Data Policy and how we use cookies and other technology in our CookiebeleidI confirm that I agree to the Oversight Board Website Terms of Use.
Gegevens met speciale bescherming 
As you answer questions as part of your appeal, you may choose to provide gegevens met speciale bescherming about yourself. You are not required to provide this kind of information."

Bijzonder, beetje steenkoolengels in combinatie met oudhollandse boeren Nederlandse taal.
Erg vermakelijk.
Wanneer je dan de bezwaren wilt terugzien, klik je naar de “Overside Board”. Daar zie je dan dat het Comité schrijft hoe het is met: “Status van case.”
Status van Kees? 
Is hij ziek?
Wie is Kees?
Welke Kees? Misschien deze Kees wel….😂🤣 
Let’s talk about Sinterklaas en we are going to feestje Sint en Piet. With of without Kees. Of Facebook. Want who cares about het kinderachtige beleid van Gekke Gezichtjesboek? We blijven lachen. Om Facebook en hun gotspes. En om Sinterklaas en Zwarte Piet. Omdat het kan. Omdat dit onze Nederlandse traditie is. Van Sint en Piet blijf je gewoon af! 
Hadden wij al gezegd dat we met >500 Zwarte Pieten Sinterklaas massaal gaan verwelkomen komende maand? #ZwartePietBlijft #zwartepieten😂🤣 #KickOutJerryAfriyie #KickOutKOZP #KickOutSylvanaSimons #KickOutBIJ1 #KickOutReetveegpiet #KickOutAkwasi













Kijk, dit meisje begrijpt het tenminste!!

 

Fijne Sinterklaasviering met Zwarte Piet straks!


                                                         Martin Bosma: "Reetveegpiet"😂🤣


Amsterdam, 22 oktober 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten